Do treści strony

Avantone MixCubes Active Red

19

Active Mini Reference Monitors

  • Full range
  • Shielded
  • Power: 60W
  • Equipped with: 5.25" speaker
  • Frequency range: 90 - 17,000 Hz
  • Sound pressure level (1W/1m): 104 dB
  • 6 1/2" MDF housing
  • Inputs: XLR and 6.3 mm jack balanced
  • Dimensions per monitor: 165 x 165 x 165 mm
  • Weight per monitor: approx. 3.5 kg
  • Colour: Red
  • Package quantity: 1 Pair
Produkt dostępny od Maj 2018
Numer artykułu 434913
Jednostka sprzedaży 1 para
Speaker size 1x 5"
Amplifier power per unit (RMS) 60 W
Magnetic Shielding Yes
Analogue XLR Input Yes
Analogue Input (Jack) Yes
Analogue Input (Mini Jack) No
Analogue Input (RCA) No
Digital input No
Manual frequency correction No
Frequency range min. 90 Hz
Frequency range max. 17000 Hz
Dimensions in mm 165 x 165 x 165
Weight in kg 4,0 kg
Speaker Hous8ing - Woofer System Closed
Pokaż więcej
2 490 zł
darmowa wysyłka, zawiera podatek VAT.
Dostępny w magazynie
Dostępny w magazynie

Produkt jest dostępny w magazynie.

Informacje dotyczące wysyłki
1

19 Oceny klientów

4.7 / 5

Aby wystawić opinię, należy się zalogować.

Informacja: Aby opinie na temat sprzętu umieszczane na naszej stronie pochodziły jedynie od osób mających styczność z danym artykułem, umożliwiamy wystawianie ocen jedynie naszym klientom.

Opinie można wystawiać po zalogowaniu się w centrum klienta, używając opcji "wystaw opinię".

właściwości

dźwięk

wykończenie

14 Opinie

r
It is a tool, not a speaker
radwoc 13.12.2018
Tak chcialoby sie zaczac recenzje o Avantonach, ktorych zakup rozwaza pewnie niejeden realizator. I rzeczywiscie, ich zastosowanie - ze wzgledu na wyjatkowa konstrukcje - predystynuje je do roli narzedzia w "laboratorium" dzwieku.

Przede wszystkim zwraca uwage ultra-krotka odpowiedz impulsowa (<105ms) w calym pasmie oraz szczegolna charakterystyka czestotliwosci. Z jej powodu Avantony najczesciej porywnywane sa do Yamahy NS-10. Glosniki te brzmia rzecz jasna nieco inaczej, ale nie rozni ich zastosowanie: kontrola srodka, kontrola miksu, mastering.
Krotka odpowiedz impulsowa, to zasluga zamknietej obudowy - i jest to wspolna cecha z Yamaha NS-10.

Dlaczego za dzwiek tylko dwie gwiazdki?
Bo to nie sa rzecz jasna monitory do pracy codziennej; ich glowne zastosowanie ma sens w konfiguracji A/B - kiedy mamy mozliwosc szybkiego przelaczania miedzy naszymi glownymi odsluchami, a Avantoami. Wtedy pokazuja swoje mozliwosci i... nasze bledy. Zwlaszcza te z bledow, ktore pojawiaja sie podczas pracy na liniowo grajacych monitorach. Bledy, z ktorych wynikaja problemy z pasmem srodka i proporcjami, zwlaszcza wokali, ale równiez gitar czy klawiszy w miksie i miedzy soba.

Na etapie miksu kontrolujemy srodek, natomiast na etapie masteringu kontrolujemy... srodek! O to wlasnie chodzi. Wykres charakterystyki jest negatywem tzw. usmiechu Mariana.
Te glosniki graja srodkiem. Sluchanie na nich muzyki w celach rekreacyjnych nie ma zadnego sensu, brzmienie moze momentami przypominac sluchania radia na falach AM na monofonicznych odbiornikach radiowych z lat 80, typu radio Grundig czy Kasprzak. Ale wlasnie... o to chodzi! Czytelnosc tego srodka jest unikalna i od razu slychac bledy. A ponadto, mozna bez trudu kontrolowac brzmienie basu, zeby ustalic ktore pasmo przebija sie w miksie powyzej zakresu pracy standardowych subwooferow.

Niepostrzezenie historia zatoczyla wielkie ponad 40-letnie kolo i wielu odbiorcow - zwlaszcza mlodziez - odtwarza muzyke z.... glosnikow smartfona czy laptopa. I rowniez po to sa Avantony - mozna smialo wykonac korekty proporcji/barwy miksu z ich pomoca i zaliczyc bardzo pozytywne efekty w trakcie masteringu.

Jak zatem ocenic dzwiek?
Nie nalezy oceniac, poniewaz na wstepie wspomniane zdanie (tool, not speaker) raczej kaze traktowac Avantony w kategorii narzedzia "must have", a nie glosnikow do pracy. Ta cecha niewatpliwie zbliza Avantone, do NS-10-tek, chociaz.... Avantony graja jeszcze bardziej papierowo, niz biale membrany Yamahy, glownie przez fakt wyposazenia w tylko jeden przetwornik.
Trudno miec tutaj jakakolwiek przyjemnosc ze sluchania dzwieku w celach innych niz praca. Jest ubogi w to, co preferowane jest w odsluchu, czyli bogate pasma dolne i gorne. Dajac 5 gwiazdek czytelnik recenzji moglby odniesc wrazenie, ze glosniki so fajne tez do muzyki, a nie sa.

Glosniki zaraz po wyjeciu z pudelka nie od razu gotowe do pracy. Poczatkowo myslalem ze sa uszkodzone, sprawdzalem tez, czy kable mi sie nie poluzowaly. Producent w instrukcji wyraznie wspomina o wygrzaniu ich 72 godziny na "pol gwizdka" standardowa muzyka z CD. Rzeczywiscie pierwszy raz spoktalem sie z glosnikami, ktorych przygotowanie w ten sposob jest konieczne, a nie opcjonalne. Jesli ktos planuje kupic je pod zlecenie masteringu "na jutro", to musi uzbroic sie w cierpliwosc i przez kilka dni je wygrzac.
Osobiscie wygrzewalem okolo lacznie 40 godzin przez 3 kolejne dni glosnym sweepem 20-1000 Hz w przeciwfazie. Kolumny ustawilem ok 1 cm od siebie, przykrylem kocem i wlasciwie nic nie bylo slychac (tylko czuc plastik z zasilaczy - ale o tym dalej).

Obudowa - w wersji czerwonej - absolutne dzielo sztuki. Jakosc wykonania jest powalajaca, lakier i polysk przypomina wykonczenie najdrozszych swiatowych fortepianow, tyle ze na czerwono. Sam czerwony to po prostu Red, nie pigmentowana niczym czerwien tzw. sygnalowa.

Nie obejdzie sie bez kropli dziegciu w beczce tego miodu, a mianowicie... zasilacz. Mozna pominac, ze jest zasilaczem zewnetrznym - to jest jasne i kazdy to uniesie. Jednak ten zasilacz jest z tak niskiej jakosci plastiku, ze na miejscu firmy Avantone, nie wytlaczalbym swojego logo na obudowie. Czarny plastik od poczatku po prostu smierdzi, a kiedy sie nagrzeje, to czuc go jeszcze bardziej. Ponadto "wnetrznosci", czyli transformator nie jest niczym zamontowany, i kiedy porusza sie obudowa, wszystko w srodku "lata". Jedynym plusem zwracajacym uwage jest dobrze wykonany kabel z zasilacza do glosnika w specjalnym czarnym siatkowym oplocie znanym z markowych zasilaczy komputerowych.

Plusy:
- dzwiek (jako narzedzie do pracy przy miksie)
- kontrola srodka na niespotykanym poziomie
- wspaniale wykonczenie obudowy w tej wersji kolorystycznej
- skokowe regulatory glosnosci
- mozliwosc zamocowania na statywie mikrofonowym

Minusy:
- dzwiek (jako zrodlo sluchania muzyki)
- zasilacz ze slabej jakosci plastiku i brak zamocowania transformatora zasilacza w obudowie
- koniecznosc "wygrzania" przed rozpoczeciem pracy

Podsumowanie:
Jezeli jestes realizatorem i jestes na etapie czytania o tych glosnikach i wyrabiania sobie opinnii, to juz wiesz ze sa:
- w waznych studiach swiatowych,
- niezastapionym narzedziem podczas miksu i masteringu,
- alternatywa do Y NS10,
- relatywnie tanie,
- sa na przeciwnym biegunie liniowego odsluchu
To wszystko prawda. Ale ostrzegam: to nie jest przyjemne, co sie z nich wydobywa, wiec jesli to wytniesz, to masz idealny miks/master.
właściwości
wykończenie
dźwięk
2
0
Zgłoś nadużycie

Zgłoś nadużycie

google translate gb
Wystąpił błąd. Proszę spróbować później.
n
The MixCubes are a mixing tool. Nothing else.
nick_cent 05.11.2020
Perfect for what they do. Which is multiple things and I will not go over them here. I'm not this kind of person. But, the speaker works for what it does. Checking the mids. In a few words...
They are louder than I thought. Probably because they would pierce ears they way they play. They are very good quality for such a tool, I can tell you that. and they feature Ground lift as a little extra bonus. :)
właściwości
wykończenie
dźwięk
0
0
Zgłoś nadużycie

Zgłoś nadużycie

google translate gb
Wystąpił błąd. Proszę spróbować później.
AS
excellent
AL SHATARI 30.11.2021
I do not know how to describe it , it is absolutely amaziig .
właściwości
wykończenie
dźwięk
1
0
Zgłoś nadużycie

Zgłoś nadużycie

google translate gb
Wystąpił błąd. Proszę spróbować później.
M
It is what you expect it to be
MiJes 10.06.2018
Amazing reference tool and somehow I found myself using them more than my main monitors. You can work on them effortlessly because you get the clear view on what is important in the mix and what is important to human ear.
And apart from the clear hearing vision I must say that the RED color presents itself beautifully.
właściwości
wykończenie
dźwięk
1
0
Zgłoś nadużycie

Zgłoś nadużycie