Do treści strony

Zoom F6

114
iZotope RX 11 Elements w prezencie!

iZotope RX 11 Elements w prezencie!

Przy zakupie tego produktu do 15.01.2025, otrzymasz w prezencie od iZotope darmową licencję na RX 11 Elements o wartości 99,00 EUR!

Wielościeżkowy rejestrator terenowy

  • 6 kanałów
  • 14 ścieżek
  • 32-bitowe rejestrowanie zmiennopozycyjne przez podwójny konwerter AD
  • 6 wejść: XLR żeńskie
  • Kompaktowa i lekka aluminiowa obudowa
  • Wysokiej jakości przedwzmacniacz mikrofonowy o wzmocnieniu do 75 dB
  • Szum własny: -127 dBu (waga A, wzmocnienie=75dB, impedancja źródła 150 Ω)
  • Zasilanie fantomowe +48 V / +24 V
  • Hybrydowy ogranicznik Look-ahead z jednomilisekundowym przesunięciem czasowym w celu uniknięcia przesterowań
  • Jednoczesne nagrywanie na kartę SD i komputer przez połączenie USB
  • Nagrywanie do 32 bitów / 96 kHz lub 24 bitów / 192 kHz
  • Pracuje jako interfejs audio USB 6 wejść / 4 wyjścia z maks. 96 kHz
  • Wejście i wyjście kodu czasowego przez wtyczkę jack TRS 3,5 mm
  • Wyjście wtyczki jack stereo 3,5 mm
  • Wyjście słuchawkowe stereo 3,5 mm
  • 3 opcje zasilania: 4 baterie typu AA, zasilacz sieciowy Zoom AD-17 lub akumulatory Sony z serii L (nie są częścią oferty)
  • Gniazdo na karty SD / SDHC / SDXC o pojemności do 512 GB
  • Zdalne sterowanie za pomocą bezpłatnej aplikacji Zoom F Control iOS (wymaga opcjonalnego adaptera Bluetooth Zoom BTA-1)
  • Możliwość sterowania za pomocą Zoom F-Control FRC-8 (nie jest częścią oferty)
  • Wymiary: (sz. x gł. x wy.): 100 x 119,8 x 62,9 mm
  • Waga: 520 g
  • Wraz z adapterem do mocowania kamery i instrukcją obsługi
  • Pasująca torba: art. 484615 (nie jest częścią oferty)
  • Pasująca walizka: art. 489626 (nie jest częścią oferty)
Produkt dostępny od Październik 2019
Numer artykułu 467020
Jednostka sprzedaży 1 szt.
Integrated Stereo Microhone No
Recording Tracks 6
Microphone Inputs 6
48 V Phantom power Yes
Line Inputs 6
Storage Medium SD/SDHC/SDXC
Headphone connection Yes
Integrated Speaker No
Resolution max. 32 bit
Max. Sample Rate 192 kHz
Limiter Yes
Max. Memory 512
Recording Format wav, mp3
Power Feed Power Supply, Batterie, Accu
Dimensions 100 x 120 x 63 mm
Weight 520 g
Included In Delivery Camera Manual
Pokaż więcej
2 399 zł
darmowa wysyłka, zawiera podatek VAT.
Dostępny w magazynie
Dostępny w magazynie

Produkt jest dostępny w magazynie.

Informacje dotyczące wysyłki
1

114 Oceny klientów

4.8 / 5

Aby wystawić opinię, należy się zalogować.

Informacja: Aby opinie na temat sprzętu umieszczane na naszej stronie pochodziły jedynie od osób mających styczność z danym artykułem, umożliwiamy wystawianie ocen jedynie naszym klientom.

Opinie można wystawiać po zalogowaniu się w centrum klienta, używając opcji "wystaw opinię".

obsługa

właściwości

dźwięk

wykończenie

88 Opinie

JW
Świetny kompaktowy recorder
Jacek W 17.05.2020
Nie trzeba wiele mówić, jest to bardzo dobry wybór, który nie zrujnuje naszego budżetu. Świetna jakość premapów i kompaktowe rozmiary to coś co się bardzo dobrze sprawdza w field recordingu. Menu bardzo intuicyjne, polecam dokupić adapter bluetooth, można wtedy połączyć recorder z aplikacją na telefonie, działa bardzo sprawnie. Ja kupiłem w zestawie z torbą k-tek, która jest solidna i łatwa w użytkowaniu.
obsługa
właściwości
dźwięk
wykończenie
0
0
Zgłoś nadużycie

Zgłoś nadużycie

O
Dobry recorder do amatorskich zastosowan
Oaudio 28.05.2023
F6 co prawda daleko do jakosci np sound devicea ale nagrywa w miare przyzwoity dzwiek. Bolaczka w tym modelu jest dosc toporna obsluga (pfl sterowany za pomoca jednego przycisku badz menu, co w obu opcjach likwiduje mozliwosc szybkiego przeskakiwania miedzy np 5 a 2 kanalem)
obsługa
właściwości
dźwięk
wykończenie
0
0
Zgłoś nadużycie

Zgłoś nadużycie

google translate gb
Wystąpił błąd. Proszę spróbować później.
C
32 Bit Float is an absolute game changer!
CSingh 18.01.2022
I use this to record live music in multichannel to mix in the box post event.

32 Bit float allows me to focus on mic setup and placement and not have to worry about setting levels or gains on the device as in the DAW it is magical to see peaks which look clipped but when normalised are absolutely perfect.

Simply cannot go back to 24bit recorders now :/ This tech should be in everything that records audio!

One personal negative issue is that 6 inputs is just not quiet enough for my use-case. Really wish Zoom made a 12 XLR input version of this. It would be end-game for sure.

So to get around the 6 input issue, I now use two of these in a master/slave relation so hit record on master and both start recording so no sync issues in post! If you want to do this.....use the Timecode input/output port for the master using a TRS cable and then use a TRS to Mono converter on the slave port. Adjust the settings in the menus for the slave to accept timecode from the port and then watch the timecode sync to the master and hit record and see the red lights on both go on ^^....you're welcome.
obsługa
właściwości
dźwięk
wykończenie
10
0
Zgłoś nadużycie

Zgłoś nadużycie

google translate gb
Wystąpił błąd. Proszę spróbować później.
D
Great Sound Quality and Size but Awkward User Interface
DrCheese 27.01.2024
I will list the good and bad aspects of the Zoom F6 but will note that overall I think this is a great device. For context, I am coming from a Zoom F4 but I have experience with most of Zoom's devices.

Good:
- Amazing amount crammed into a tiny package. In particular the six XLR inputs.
- 32-bit float
- Very quiet and transparent mic preamps. These seem to be the same as those that are in the F8n Pro and the F3. The ones in the F4 seemed to be slightly different at 192 kHz (although this might be more to do with the anti-aliasing filters).
- Battery life of 4 x AA batteries is surprisingly good. I am coming from the Zoom F4 which uses 8 AAs and have found the efficiency of the F6 much improved. As an example, I recorded 2 x Lewitt LCT540s large diaphragm mics (phantom power at 3.6 mA) at 192 kHz and 32-bit float for over 3 hours before the batteries gave out. If you reduced the sample rate you could expect to record for much longer. I was using 4 x Energiser rechargeables rated at 2300 mAh each.
- Built-in NPF/L-series battery caddy avoiding the need for external powerbanks connected via cables. It can still be powered by USB and a powerbank if you prefer though (no hirose). As the performance is so good on AAs, you might still consider that option if only recording for a few hours. If you have multiple powering options attached, the device is smart enough to swap between them automatically if one becomes exhausted.
- Can be bus powered, unlike the F8n Pro and F4.
- USB-C. The Zoom F8n Pro still uses mini USB; maybe there's a reason.
- Minijack headphone socket. While the 1/4" socket on the F4 and F8n might be regarded as professional, I would occasionally find myself in the field without the adapter.
- Rugged build. Lots of metal and the top and bottom panels extend out to protect the dials from damage and accidental movement. No sharp edges.
- Additional useful features such as trim linking, stereo linking, MS decoding and Ambisonics modes.

Bad:
- The user interface and interaction with menus and parameters is pretty horrible. This is to some extent unavoidable on account of the physical size of the device and the limited panel area. However, swapping the positions of the dials and the buttons so that the buttons were on the edges would facilitate operating using the thumbs, which would undoubtedly be an improvement.
- Navigating the menus with four buttons is slow and unintuitive. Regular use of the device is required to get used to this. A combo jog-wheel and button as in the H4n might have offered improved interaction. Perhaps the six dials could have also functioned as press switches to serve as menu shortcuts.
- In interface mode, it is not possible to use the physical dials to adjust trim levels. To adjust trim levels you have to dive through several menus and adjust each individually using the two tiny up/down buttons. This has been made slightly less of a problem now that firmware 2.0 allows operation at 32-bit float in interface mode, but having the dials as trim controls in interface mode, at least as an option, would greatly increase the versatility of this device.
- This one is quite niche, but I was trying to use the F6 as a sound file player with some music tracks I had created elsewhere, but it would only read certain files. Even after investigating formats and file naming I could not surmise its rationale. This issue has been raised by others and Zoom's response was: the Zoom F6 is not intended as a sound file player.
- No jack inputs. The connectors are XLR only, not combo XLR/jack inputs. For line level input you need to use XLR and make the change in the device's software. Admittedly, combo connectors wouldn't fit with the battery block in the middle of the device.
- SD card slot on the bottom, underneath the L-battery (if attached) so changing the card involves removing this battery. Again, this is somewhat understandable given the small size of the device, but I would happily have sacrificed the Bluetooth dongle socket to have the SD card slot on the side!

Things I can't comment on as I don't use them but that may be useful to you:
- Bluetooth operation.
- Timecode
- Automix (useful when recording conferences)
- LR mix recording
- The limiters

In summary I highly recommend this device for travelling field recordists for whom compactness and a large number of mic inputs are requirements. For film-makers and people for whom size and weight are not so critical and better ergonomics and UI are desired, you might consider the Zoom F8n Pro.
obsługa
właściwości
dźwięk
wykończenie
3
0
Zgłoś nadużycie

Zgłoś nadużycie

Youtube na ten temat