Dzięki naszym plikom cookie chcielibyśmy zaoferować najlepsze możliwe doświadczenia zakupowe wraz ze wszystkim, co się z tym wiąże. Obejmuje to na przykład odpowiednie oferty, spersonalizowane reklamy i zapamiętywanie preferencji. Jeśli Ci to odpowiada, po prostu udziel zgody na używanie plików cookie do preferencji, statystyk i marketingu, klikając „W porządku!” (pokaż wszystko) Zgodę można wycofać w dowolnym momencie za pośrednictwem ustawień plików cookie (here)
4 Octave semi-weighted keyboard with 49 keys, velocity sensitive and aftertouch
3 Discrete VCOs per voice
Simultaneously selectable waveforms: triangle, sawtooth, inverted sawtooth and variable-width pulse
Pulse width per oscillator
Hard sync: oscillator 1 synchronises with oscillator 2
LFO mode (oscillator 3)
Keyboard tracking on/off (oscillator 3)
Oscillator feedback and drive control for increased signal saturation
White noise source
Keyboard pitch tracking on/off
Switchable two/four-pole, discrete, resonant low-pass filter per voice
Filter can be set to self-oscillation with the resonance control
Bi-polar filter envelope value
Speed modulation of the envelope
Keyboard tracking: off, half, full
4-Stage (ADSR) envelope generator
Speed modulation of the envelope
LFO with 5 waveforms: sine, sawtooth, inverted sawtooth, square and random (sample and hold)
LFO synchronisation
Poly Mod
Vintage knob recreates vintage synth characteristics by adding variations in component behaviour from voice to voice
Aftertouch
Clock
Arpeggiator
Polyphonic step sequencer with up to 64 steps and pauses
Effects: stereo analogue distortion, two 24-bit / 48 kHz digital effects including reverb (room, hall, plate and spring), delay (full-bandwidth digital delay and emulated bucket brigade delay), chorus, flanger, phaser and ring modulator
Illuminated pitch and modulation wheels
Transpose control for an 8-octave range
Unison mode (monophonic) with a configurable number of voices, from one to all six voices, chord memory and key modes
500 User and 500 factory programmes in 10 banks of 100 programmes each
Built-in power supply 100 - 240 volts at 50 to 60 Hz
Side panels made of maple wood
Dimensions (W x D x H): 807 x 323 117 mm
Weight: 9.5 kg
Connections:
2 Line outputs: 6.3 mm jack
Stereo headphone output: 6.3 mm jack
MIDI In/Out/Thru
USB MIDI
Filter cutoff input for expression pedal: 6.3 mm jack
Expression pedal input for volume control: 6.3 mm jack
Sustain footswitch input: 6.3 mm jack
Input for sequencer start/stop footswitch
Syntezator analogowy
6-głosowy polifoniczny
Półważona klawiatura 4-oktawowa z 49 klawiszami, czuła na prędkość i z funkcją aftertouch
3 dyskretne VCO na głos
Jednocześnie wybierane przebiegi: trójkątny, piłokształtny, odwrócony ząb piłokształtny i impuls o zmiennej szerokości
Szerokość impulsu na oscylator
Twarda synchronizacja: oscylator 1 synchronizuje się z oscylatorem 2
Sprzężenie zwrotne oscylatora i sterowanie napędem w celu zwiększenia nasycenia sygnału
Źródło białego szumu
Włączanie/wyłączanie śledzenia wysokości klawiatury
Przełączany dwu-/czterobiegunowy, dyskretny, rezonansowy filtr dolnoprzepustowy na głos
Filtr można ustawić na samooscylację za pomocą kontroli rezonansu
Wartość obwiedni filtra dwubiegunowego
Modulacja prędkości obwiedni
Śledzenie klawiatury: wyłączone, połowa, pełna
4-stopniowy generator obwiedni (ADSR).
Modulacja prędkości obwiedni
LFO z 5 przebiegami: sinusoidalny, piłokształtny, odwrócony, kwadratowy i losowy (próbkowanie i zatrzymanie)
Synchronizacja LFO
PoliMod
Pokrętło Vintage odtwarza charakterystykę syntezatora vintage, dodając zmiany w zachowaniu komponentów od głosu do głosu
Dotyk
Zegar
Arpeggiator
Polifoniczny sekwencer kroków z maksymalnie 64 krokami i pauzami
Efekty: stereofoniczny analogowy przester, dwa cyfrowe efekty 24-bitowe/48 kHz, w tym pogłos (room, hala, płyta i sprężyna), opóźnienie (pełnopasmowe cyfrowe opóźnienie i emulowane opóźnienie brygady kubełkowej), chorus, flanger, fazer i modulator pierścieniowy
Podświetlane koła pitch i modulacji
Kontrola transpozycji w zakresie 8 oktaw
Tryb Unison (monofoniczny) z konfigurowalną liczbą głosów, od jednego do wszystkich sześciu, pamięcią akordów i trybami tonacji
500 programów użytkownika i 500 programów fabrycznych w 10 bankach po 100 programów każdy
Wbudowany zasilacz 100–240 V przy 50–60 Hz
Panele boczne wykonane z drewna klonowego
Wymiary (szer. x gł. x wys.): 807 x 323 117 mm
Waga: 9,5 kg
Znajomości:
2 wyjścia liniowe: gniazdo 6,3 mm
Wyjście słuchawkowe stereo: gniazdo 6,3 mm
Wejście/wyjście MIDI/przejście
USB MIDI
Wejście odcięcia filtra dla pedału ekspresji: gniazdo 6,3 mm
Wejście na pedał ekspresji do regulacji głośności: gniazdo 6,3 mm
Wejście przełącznika nożnego Sustain: gniazdo 6,3 mm
Wejście dla przełącznika nożnego start/stop sekwencera
Informacja: Aby opinie na temat sprzętu umieszczane na naszej stronie pochodziły jedynie od osób mających styczność z danym artykułem, umożliwiamy wystawianie ocen jedynie naszym klientom.
Opinie można wystawiać po zalogowaniu się w centrum klienta, używając opcji "wystaw opinię".
Sadly the last masterpiece of Dave Smith, this synthesizer is totally worth the price, I often find myself spending hours upon hours just playing around with it. It never ceases to amaze me, it’s a modern synth that can do your bread and butter synth sounds and much more!!! I’m really impressed by Thomann’s amazing customer service and fast delivery. Overall it has much character that gives it a distinct flavor when compared to the other 6 series. I’m completely satisfied with my purchase and very glad I chose the Trigon 6.
First the look, it has been some divide feelings for some because of the light maple wood end panels. I enjoy them and they look very appealing when you see them in real and not in video / photo.
Then the interface, it's very easy to get an overview of all the knobs and parameters. The knob-caps are in plastic which is something I didn't expect. The knobs that are bi-polar are easy to turn, the octave knobs for the oscillators goes with a smoth and gentle tactile feeling when you move them and they are endless encoder type of knobs. The rest of the potentiometer knobs are a bit hard to turn before they get "runned in" which is similar to the feeling of the PRO3. So expect the filter-cutoff knob to be hard to turn also and it's a bit easy to slip when the knobs are plastic.
The sound and the filter. It's a wide range of sounds you can create with this. Pay attention to the 2 pole mode which gives the synth more flexible usage together with the 3rd oscillator that can be set in "LFO-Mode" an advice is to try set the velocity response to setting number 6 and try play around with velocity on AMP and Filter and you will be suprised how expressive your patches can become on this analogue machine. Also notice that this synthesizers filters resonance is a dream. I think it has a unique sound when you reach into the early stage of self oscillation.
My rating of this transistor-ladder type of poly is basically 5 / 5. The build quality is top notch. The only thing I feel I think could be a bit better but it's more of a personal taste i guess is the knobs that they have plastic caps and are hard to turn in the beginning before being "runned in". But thats a smaller problem when the rest is perfect and the sound is what I like from it.