Do treści strony
compare-box

TritonAudio FetHead Filter

15

Microphone Preamp

  • For dynamic and ribbon microphones
  • Extremely low-noise Class A JFet amplifier
  • 27 dB gain (@3 kOhm load)
  • XLR 3-pin female to XLR 3-pin male
  • 4 Coordinated JFets
  • 6 dB/octave high pass filter with a corner frequency of 220 Hz

Note: Requires 24 - 48 V phantom power and does NOT transfer phantom power to the microphone.

Produkt dostępny od Maj 2018
Numer artykułu 439149
Jednostka sprzedaży 1 szt.
285 zł
Zawiera podatek VAT, nie zawiera kosztów wysyłki 49 zł
Dostępny w magazynie
Szacowana dostawa pomiędzy Środa, 12.03. a Czwartek, 13.03.
1

15 Oceny klientów

4.8 / 5
Oceń artykuł

obsługa

właściwości

dźwięk

wykończenie

10 Opinie

google translate gb
Wystąpił błąd. Proszę spróbować później.
P
Fantástico para combinar con SM57 en home estudio
Porti 15.10.2018
Necesitaba darle un poco más de volumen a mi SM57 y estaba considerando varias opciones. Este filtro da unos resultados espectaculares si grabas voces o instrumentos en una habitación no acondicionada porque te permite grabar a un volumen aceptable y evitar que ruidos innecesarios se "cuelen" en tu grabación.
obsługa
właściwości
dźwięk
wykończenie
3
0
Zgłoś nadużycie

Zgłoś nadużycie

google translate gb
Wystąpił błąd. Proszę spróbować później.
J
Simple and effective clean boost for mic
John3816 13.08.2019
This unit provides a solid boost to the line level of a microphone, with no perceivable added noise.
I'm using it with a passive ribbon mic that has a very low output level. This is fine when mic'ing an amplifier, but was too low for many applications like vocals or acoustic guitar. The FetHead has provided exactly what I needed, giving me plenty of level without having to drive the preamp too hard.
I went for the FetHead Filter (which has a subtle 6db/oct roll-off below 220 Hz) as I found I was putting a high-pass filter on most tracks where I used the ribbon mic. The filter takes out any rumble quite nicely and simplifies mixing.
The only little imperfection was that the Triton Audio badge had fallen off the FetHead in transit. But it was purely cosmetic and I just glued it back on. The unit was fine otherwise!
This unit provides a solid boost to the line level of a microphone, with no perceivable added noise.
I'm using it with a passive ribbon mic that has a very low output level. This is fine when mic'ing an amplifier, but was too low for many applications like vocals or acoustic guitar. The FetHead has provided exactly what I needed, giving me plenty of level without
This unit provides a solid boost to the line level of a microphone, with no perceivable added noise.
I'm using it with a passive ribbon mic that has a very low output level. This is fine when mic'ing an amplifier, but was too low for many applications like vocals or acoustic guitar. The FetHead has provided exactly what I needed, giving me plenty of level without having to drive the preamp too hard.
I went for the FetHead Filter (which has a subtle 6db/oct roll-off below 220 Hz) as I found I was putting a high-pass filter on most tracks where I used the ribbon mic. The filter takes out any rumble quite nicely and simplifies mixing.
The only little imperfection was that the Triton Audio badge had fallen off the FetHead in transit. But it was purely cosmetic and I just glued it back on. The unit was fine otherwise!
obsługa
właściwości
dźwięk
wykończenie
3
0
Zgłoś nadużycie

Zgłoś nadużycie

google translate de
Wystąpił błąd. Proszę spróbować później.
G
was weg kann, kann weg..
GreatSound 23.08.2018
..und das ist ja manchmal unterhalb 220Hz. Die 220Hz low-cut-Variante des FetHead hält, genau wie der normale FetHead, das was er verspricht. Ich bin FetHead-Fan an MD441, RE20 und 4038 und habe mit dem FetHead Filter nun auch eine no-brainer Variante zur Reduktion des Nahbesprechungseffektes. Klar lässt sich das auch anders lösen, aber mir geht es oft um: "Dran, Phantom an, los"
obsługa
właściwości
dźwięk
wykończenie
2
1
Zgłoś nadużycie

Zgłoś nadużycie

Czy wiesz że?