Do treści strony

Analogue Bass Line Synthesiser

  • Fully analog signal path from VCO, VCF and VCA
  • VCO switchable between sawtooth and rectangular waveform
  • 4-Pole low-pass filter with resonance
  • VCF envelope intensity and envelope decay adjustable
  • Adjustable accent
  • Integrated distortion with tone control
  • 16-Step sequencer with 250 pattern memory locations
  • Poly-chaining of up to 16 devices possible
  • Audio input for sound processing of external sources: 3.5 mm Jack
  • Sync In & CV/gate outputs: 3.5 mm Jack
  • Stereo headphone output: 3.5 mm Jack
  • Line output: 6.3 mm Jack
  • USB-MIDI and MIDI In/Out
  • Colour: Silver
  • Includes power supply (9 V DC)
  • Dimensions (H x W x D): 56 x 305 x 165 mm
  • Weight: 0.8 kg
  • Suitable optional cover: Art.490239 (not included)
  • Suitable optional case: Art.492958 (not included)
  • Produkt dostępny od Listopad 2019
  • Numer artykułu 476065
  • Jednostka sprzedaży 1 szt.
  • Design Desktop
  • Polyphony 1
  • Sound Generation Analogue
  • MIDI interface 1x In, 1x Out, 1x Thru
  • Storage Medium Internal
  • USB-port Yes
  • Effects Yes
  • Arpeggiator Yes
  • Number of Analog Outputs 1
  • Digital Output No
  • Display No
  • Optional Expansions None
  • Special Features Stepsequencer
466 zł
Ceny z podatkiem VAT
Dostępny w magazynie
1

469 Oceny klientów

4.6 / 5

obsługa

właściwości

dźwięk

wykończenie

304 Opinie

S
Kwas dla mas!
Skipp 02.01.2020
Wierna kopia 303 za niewiele ponad 150 euro? Można kupować w ciemno.

Wszystko jest na miejscu - srebrny kolor, klasyczna obsługa, elektryczny "feeling" i oczywiście TEN kwaśny dźwięk, a jakże. Sekwencer 1:1 jak w oryginale, co niestety przynosi też minusy - programowanie jest nieco siermiężne i bezsprzecznie archaiczne, ale taki jest właśnie urok tej maszyny, która przecież wzorowana jest na 38-letnim pudełku, który nawet nie obsługiwał MIDI. Życzyłbym sobie, by ten klon miał co najmniej tak dobry rozszerzony sekwencer, jak TT-303 od Cyclone - jeśli byłoby to możliwe w następnej wersji firmware (w chwili pisania oceny dostępna była jedynie wersja 1.2.3), to byłbym absolutnie szczęśliwy. Szkoda też, że Behringer nie dodał większej ilości patternów (siedmiopozycyjny przełącznik daje dostęp do czterech "grup" patternów po osiem, w dwóch bankach A i B - a więc 4x8x2=64 możliwości, chociaż według opisu wynika, że jest ich 250?).

Brzmienie, dla przypomnienia całkowicie analogowe, jest absolutnie nie do odróżnienia w miksie od oryginału (do tego z pomocą przychodzi również mały nastawny rezystor o oznaczeniu VR1 na płycie głównej). Wbudowany przester spełnia swoją rolę, ale nie da się ukryć, że o wiele ciekawiej jest podłączyć wyjście do ulubionego gitarowego przesteru i cieszyć się z unikalnego brzmienia - w tej roli doskonale sprawdzą się np. Behringer VT999 Vintage Tube Monster, Danelectro FAB D-1 albo Boss BD-2 Blues Driver.

Plusem jest również MIDI IN/OUT(THRU) dostępne bezpośrednio, bez karkołomnych przejściówek i dodatkowych kabli. Możliwość filtrowania zewnętrznego sygnału, wyjście CV/GATE i złącze słuchawkowe są dodatkowym atutem - nie da się jednak operować na zasilaniu bateryjnym, jak to miało miejsce zarówno w oryginale, jak i w pierwszej wersji Cyclone TT-303.

Sporym minusem jest również BRAK drukowanej instrukcji, natomiast ta, którą można ściągnąć jako PDF, nie zawiera szczegółowego opisu programowania (jest to tylko broszura typu "Quick Start Guide", a żeby poznać programowanie należy tak naprawdę zaznajomić się z oryginalną instrukcją od 303 lub przyswoić jeden z licznych samouczków dostępnych na platformach wideo). Nowy użytkownik na pewno nie zgadnie, na jakiej zasadzie ustala się długość patternu, jak się je łączy w "tracki", jak przeprowadza się edycję zaawansowaną.

Podsumowując, TD-3 to solidny, dobrze brzmiący i znakomicie wyglądający klon, ale raczej dla ludzi, którzy wychowali się na tym brzmieniu i już wcześniej mieli jakąkolwiek styczność z oryginałem czy repliką w dowolnej postaci.
obsługa
właściwości
dźwięk
wykończenie
5
0
Zgłoś nadużycie

Zgłoś nadużycie

google translate gb
Wystąpił błąd. Proszę spróbować później.
7
Amazing, with a couple of minor teething problems.
7zark7 04.02.2020
My unit was shipped from the first batch of TD-3's to hit the shelves, so I was expecting some minor niggles. However, so far, so amazing! :)

From an authenticity perspective the TD-3 does a great job at emulating the warm depth and high screams of the original.

If you've owned a TB303 then you'll feel right at home with this.

Yes, it's chassis is made of quite cheap plastic, but it's functional whilst the knobs and pot's (Which are the main touch points for end users) seem of high quality.

The minor gripes I have are are that it didn't ship with a UK PSU so you have to buy an adaptor, and my personal unit suffers with quite a lot of mains interference.? A ground loop isolator took care of most, but it's still quite noisy. I'd be interested to hear from others on this.

Finally the headphone jack wobbles and seems like it may not last that long from first impressions. Time will tell on that one.

With that said, the device does come with a whopping 3 year warranty as standard so any build quality concerns I have with mine can get sorted over time if required.

Having owned and sold a few originals over the years I'm more than happy with this purchase.

Pro's:
Its £130 for a 95% TB303 Clone!
It comes with built in distortion effect! (No need to ship it to Australia for a Devilfish Modification). ;)
Its £130 for a 95% TB303 Clone!

Cons:
UK PSU not supplied. :(
Possible shielding issues on PSU creating noise? (can others please comment)
Possible weak connectors on the faceplate. (time will tell)


For the money the TD-3 is a no brainer and on the whole I'm having a blast replicating my Rebirth set up of the 90's with actual analogue hardware. A dream come true. Thanks Behringer! Top marks for keeping the vintage analogue revival going.

PS: I ordered a 2nd yellow one. Not Sorry. :)
obsługa
właściwości
dźwięk
wykończenie
6
0
Zgłoś nadużycie

Zgłoś nadużycie

google translate gb
Wystąpił błąd. Proszę spróbować później.
i
Fantastic Affordable Synth with Classic Sound!
iCe303 03.09.2024
I've been playing with the Behringer TD-3 for a few weeks now, and I have to say, I'm thoroughly impressed. As a fan of the iconic 303 bass lines, the TD-3 absolutely nails it. The sound is warm, punchy, and delivers that distinctive acid vibe. The built-in distortion is a fantastic addition.
Many people complain about the internal sequencer, but after some studying and use, I find it intuitive, and the knobs are smooth and responsive, giving precise control over every tweak. It's compact and well-built.
Overall, the TD-3 is an amazing piece of gear at a price point that’s unbeatable.
obsługa
właściwości
dźwięk
wykończenie
2
0
Zgłoś nadużycie

Zgłoś nadużycie

google translate gb
Wystąpił błąd. Proszę spróbować później.
P
Behringer RD-6: A beginner’s dream and a nostalgic drummachine
Porfa 27.08.2025
As my very first drum machine, the RD-6 has been nothing short of amazing. It’s the perfect entry point into hardware drum machines thanks to its intuitive design. Yes, it’s a clone of the Roland TR-606, nothing to be ashamed of, but it absolutely delivers. Whether you’re a pro or just someone who wants to relax and jam, this little box will entertain you for hours. For me, it’s the go-to machine to quickly lay down simple, almost “primitive” beats that just work.

I’ve owned mine for about three years, so this is as honest a review as it gets. On the downside, the paint/labels around the knobs have started to fade. ironically, just like on the original 606, so Behringer even nailed that detail. The step-sequencer buttons sometimes fail or double-trigger. Some are still fine, but a few began acting up just weeks after I bought it. I first thought it was because I don’t use a decksaver, but other buttons exposed the same way are still perfect, so I’d chalk it up to the switches being a bit low-quality. That said, at this price point, it’s hard to complain.

As someone who started out messing with ReBirth and Technobox back in the late 90s, owning a 606-style machine now really is a dream come true. Picking it up felt natural and fun straight away. For me, the RD-6 is proof that you don’t need to spend a fortune to get inspired and keep making beats.
obsługa
właściwości
dźwięk
wykończenie
0
0
Zgłoś nadużycie

Zgłoś nadużycie