Do treści strony

Hotone Ampero

232

Effect Pedal for Electric Guitar

  • Modelling Dual-DSP effects processor for up to 9 simultaneous effects
  • Support for additional (third party) Impulse Responses (IR Loader) via HoTone Editor
  • USB port for editing the IRs/effects or for using the Ampero as a USB audio interface
  • Drum Machine with 100 patterns
  • Integrated looper with 100s Mono und 50s Stereo
  • Controls: Volume, Menu/Value
  • 3 Rotary buttons for touch screen operation
  • Effect on LED
  • 4" Touchscreen display with 800 x 480 pixel resolution
  • 4 Footswitch buttons
  • Expression pedal
  • 24 Bit signal processing up to 120 dB S/N ratio
  • Power consumption: 500 mA
  • Powered by 18V DC power adapter (included)
  • Dimensions (W x D x H): 320 x 147 x 46 mm
  • Weight: 1.4 kg

Note: Battery operation is not supported.

Included Modellings:

  • 244 Effects
  • 64 Amp models
  • 60 Cab models
  • Over 100 pedal models
  • 198 Presets
  • Microphone Type and Position Modelling
  • "Black Tech" acoustic guitar simulation

Connectors:

  • Input: 6.3 mm jack
  • AUX in: 3.5 mm jack
  • Stereo Line Output: 2 x 6.3 mm jack
  • Stereo Out: 2 x XLR
  • EXP In: 6.3 mm TRS jack
  • MIDI in: 5-pin MIDI
  • Headphone output: 3.5 mm jack
  • USB port
  • Power adapter connector (female connector 5.5 x 2.1 mm, negative pole inside)
Produkt dostępny od Luty 2019
Numer artykułu 454964
Jednostka sprzedaży 1 szt.
Design Floorboard
Tube(s) No
Amp Modeling Yes
Effects Yes
Headphone Output Yes
Direct Out Yes
MIDI Interface Yes
Integrated Expression Pedal Yes
Connections for Pedals or Switches No
Aux-Input Yes
Integrated Tuner Yes
USB-Port Yes
Drum-Computer Yes
Drumcomputer 1
Incl. Tuner 1
Expression Pedal 1
Line Out 1
PSU included 1
Pokaż więcej
1 198 zł
darmowa wysyłka, zawiera podatek VAT.
Dostępny w magazynie
Dostępny w magazynie

Produkt jest dostępny w magazynie.

Informacje dotyczące wysyłki
Wysyłka spodziewana do dnia Czwartek, 5.12.
1
Zestawy promocyjne i oferty

232 Oceny klientów

4.7 / 5

Aby wystawić opinię, należy się zalogować.

Informacja: Aby opinie na temat sprzętu umieszczane na naszej stronie pochodziły jedynie od osób mających styczność z danym artykułem, umożliwiamy wystawianie ocen jedynie naszym klientom.

Opinie można wystawiać po zalogowaniu się w centrum klienta, używając opcji "wystaw opinię".

obsługa

właściwości

dźwięk

wykończenie

150 Opinie

M
Great value!
Mirokosmos 31.01.2024
Największą zaletą tego produktu jest stosunek jakości do ceny (słynne słowo klucz: ‘value’). A może powinienem nawet bardziej napisać – możliwości. Za naprawdę rozsądne pieniądze otrzymujemy coś, co na pewno wykracza poza zastosowania domowe. W jednym, nie za dużym kawałku solidnego metalu, otrzymujemy to, co w poprzednich epokach wymagałoby zatrudnienia tragarzy, a więc wzmacniacze, kolumny, efekty, pedał ekspresji, kontroler, itd.. Teraz to wszystko może zmieścić się nawet w jednym gig-bagu razem z gitarą (również basową lub akustyczną z przetwornikiem, gdyż Hotone Ampero współpracuje również z nimi) i jeśli tylko w studiu tudzież na koncercie obsługują nas zdolni dźwiękowcy, mamy szansę na przyzwoity efekt. Oczywiście to nie jest ToneX, czy np. Kemper, nie ma tu funkcji profilowania wzmacniacza, ale za takie dobrodziejstwa musimy dopłacić kilkakrotnie więcej. A co jest, poza ww. rzeczami? Jest looper, jest drum machine (również w looperze), czyli dwie rzeczy, które pomagają w ćwiczeniach. Wspomniany pedał ekspresji umożliwia sterowanie głośnością albo parametrami efektów (w tym również przesterów, czyli kaczka działa, choć wymaga pewnej wprawy z uwagi na niezbyt duży rozmiar pedału – w warunkach polowych przyda się jednak drugi, zewnętrzny pedał, na szczęście urządzenie ma możliwość jego podłączenia). Dodanie wyjść zbalansowanych XLR świadczy o poważnym podejściu do tematu (możemy podłączyć się do miksera albo wykorzystać urządzenie jako interface audio, w tym celu możemy wykorzystać również port USB), a czytelny wyświetlacz umożliwia pełną konfigurację. Do tego otrzymujemy bezpłatne oprogramowanie na komputer, z poziomu którego możemy również wszystko ustawić, oczywiście jest też możliwość pracy z DAW-em. Na pokładzie urządzenia producent umieścił kilkadziesiąt wirtualnych wzmacniaczy i efektów wzorowanych na znanych markach (nie wiem tylko, dlaczego nie ma wśród nich np. clonera, może w końcu dorzucą). Mamy presety fabryczne oraz możliwość stworzenia własnych – w obu przypadkach ich ilość wynosi prawie 100. Do tego możliwość importu patchy innych użytkowników (również z IR) oraz eksportu własnych. Przy odrobinie wkładu pracy jesteśmy więc w stanie z Hotone Ampero wycisnąć naprawdę sporo, szczególnie jeśli zdecydujemy się na dokupienie dodatkowego dwuprzyciskowego switcha.

Ale są też ograniczenia. Największą wadą, przynajmniej do momentu, gdy producent nie zdecyduje się wreszcie poprawić to firmwarem, jest zbyt krótki łańcuch efektów. Nie da się w jednym łańcuchu danego presetu wstawić np. kompresora, distortiona, chorusa i flangera. Z jednego z tych efektów musimy zrezygnować, ponieważ producent, poza bramką szumów, equalizerem, delayem i reverbem, których nie da się ruszyć w postaci zastąpienia ich wcześniej wymienionymi efektami, przeznaczył tylko trzy sekcje dla pozostałych modułów. W efekcie, jeśli ktoś chce stworzyć np. mocno przesterowaną i długo brzmiącą barwę do solówki albo jakiś podkład do ambientu, musi mocno kombinować na wzmacniaczu, delayu i innych dostępnych w tym ograniczeniu efektach. Nie można również wstawić dwóch efektów tego samego typu: dwóch overdrive’ów, dwóch chorusów, itd.. A o splitowaniu łańcucha lub na przykład o grzebaniu wewnątrz wzmacniacza (patrz np. Bias Amp) można zapomnieć. Skutkuje to koniecznością kompromisu, wpływającego na ostateczny wybór barwy. Poprawek przydałoby się zresztą więcej. Brak możliwości sterowania nogami wewnątrz sekcji drum machine (chyba, że dokupiony ww. przełącznik mógłby rozwiązać ten problem), brak odliczania w looperze, słabo widoczna z poziomu użytkownika dioda przełącznika w pedale ekspresji. Ponadto nie wiem dlaczego synchronizacja drum machine w looperze działa tylko przy nagrywaniu ścieżki i jej pierwszym odtworzeniu. Jeżeli zatrzymam ścieżkę po jej nagraniu wraz z automatem perkusyjnym, a następnie będę chciał do niej wrócić, nie mam możliwości ponownego ustawienia synchronizacji z drum machine.

Na koniec coś o barwach. Teraz, po kilku latach pracy z cyfrowym światem gitary wiem, że o ile przestery na tego typu zabawkach brzmią naprawdę oszałamiająco, to w czystych barwach, jeśli ktoś na poważnie myśli o ich częstym wykorzystywaniu, nadal nie ma nic lepszego jak tradycyjny lampowy wzmacniacz (lub przynajmniej jego profil).
obsługa
właściwości
dźwięk
wykończenie
4
0
Zgłoś nadużycie

Zgłoś nadużycie

S
świetny produkt
SylwesterJ 17.01.2024
Wszystkie plusy z testów i recenzji się potwierdzają. Świetne brzmienie, ogromne możliwości w bardzo przystępnej cenie.
Skupię się więc na minusach, które nie są dla mnie dużymi minusami, ale warto wspomnieć o tym co w mojej opinii składa się na to, że produktowi niewiele, ale jednak, brakuje do doskonałości.
1. zasilanie 18V zamiast standardowego 9V przez co mam zawsze stres pakując i przenosząc zasilacz, że końcówka kabla ulegnie uszkodzeniu (co wydaje się nietrudne)
2. toporny pedał ekspresji - ja rozumiem mały rozmiar urządzenia i ograniczenia z tym związane, ale pedał jest bardzo niewygodny w użytkowaniu. Może przydałaby się jakaś nakładka przedłużająca? Dodatkowo mechanizm on/off pedału (jak w efektach typu wah) wymaga przyłożenia bardzo dużej siły a dioda informująca o stanie jest mało widoczna)
3. brak wejścia i wyjścia dla pętli efektów.
Na tą chwilę nie widzę więcej minusów, afekt obsługuje się bardzo łatwo i intuicyjnie mimo ogromnej ilości ustawień i możliwości co mnie bardzo zaskoczyło na plus. Dodatkowo cieszy możliwość podłączenia dodatkowego FS, bez wymuszania dedykowanych produktów tej samej firmy.
Moja ocena 4.5/5
obsługa
właściwości
dźwięk
wykończenie
2
0
Zgłoś nadużycie

Zgłoś nadużycie

google translate gb
Wystąpił błąd. Proszę spróbować później.
TA
lost for words
Tiago Afonso 09.07.2021
I've had the ampero for 6 months and it completely changed the way I go about making music. I've sold my amps and now this is my whole rig, for live performance and recording. That's how good it is. I don't want to bore you with a full blown love letter to this little black box, so here goes:

PROS:
- all in one. Amp, effects, recording rig, audio interface, looper, drum machine, tuner. This can literally be all your rig, I'm recording an album this week with my band and I can't tell you enough how satisfactory it is to come to recording sessions with only a guitar, this, and a cable;
- Decent sound. So, the way I like to explain sound quality on these modellers is like a movie. A real valve amp is like 4k, the stock IRs that come with this are 720p-1080p, But if you load one in you get up to 1440p which is plenty for me, and you can find them easily for free online (tip: ampero facebook group). Not that the pre installed IRs are bad, some of them are plenty good, like the marshalls and some of the fenders, it all comes to your personal taste. 4 stars but I think this is the one that gets you closer to the real deal sound-wise in this price range;
- Very customizable. It comes with 4 buttons and you can program what every one of those does, gives you a lot to play with on stage or while recording
- the touch screen is an awesome idea, makes everything much easyer, although you won't be using it much if at all in a live situation.
- Build quality is just ridiculous, this thing is built like a safe, the screen could be a weakness though

Cons:
- It's a little noisy on the higher gain/ crunchy stuff when you have the amp modulation on. Fair enough the real amp would do that too, but It gets a bit annoying on long sessions, especially if you're using low impedance headphones. You can however mitigate this with a noise gate, and it's a non-issue on recordings and live playing;
- If you plan on using the expression pedal a lot, this is not for you. It's cool for controling volume or fx parameters or even a little wah every now and then, but it's very basic and a bit stiff for effortless wah playing;
- the looper is very very basic, very limited controls, Good for practicing or coming up with ideas, but nothing else;
- Some of the fx, as well as some of the amp modulations are not quite up to scratch compared to the rest. But don't worry, all of the important stuff is good. Let's just say that out of the 244 fx, about 40 are really weird and a bit trash, they're really funny to play with though.

Check out Plywood Society on youtube if you want to hear this puppy in a song
obsługa
właściwości
dźwięk
wykończenie
21
1
Zgłoś nadużycie

Zgłoś nadużycie

google translate gb
Wystąpił błąd. Proszę spróbować później.
G
Good sound and plenty of features at an affordable price
Gossha 17.05.2020
Hotone Ampero is a great high-middle class guitar processor. For its size and price, it is excellent buy and can be compared with many more expensive devices.

The quality of the production is excellent. Complete metal casing and quality foot switches leave an impression of premium quality. There are a lot of connection ports on the back and you can see that the device is made for professional use. The expression pedal is top quality, it has a good movement and the use is pleasant. Foot switches have nice led lighting. What can be improved by upgrading software is that the inactive foot switches also be illuminated but dimmed so the visibility would be even better in the conditions of the low light (in the dark stages).

The screen is large, sharp, and touch sensitive. It's a real pleasure to use it. All options can be accessed quickly and easily. Everything is intuitive and can be used without reading the instruction manual. My recommendation is to install software for computer and set options there. However, the device is so rich with options that it is not a quite good thing. This is generally the problem with most guitar processors, because manufacturers put hundreds of amps, cabinets, microphones, microphones placement settings, effects and distortions that it is quite difficult to opt for a specific sound. I've spent hours and hours to tweak sounds instead of playing. My proposal is that generally manufacturers can be oriented to a smaller number of quality sounds rather than so many, because lot of peoples are not experienced in sound engineering and will not know how to set a good sound and will be dissatisfied with the device.

There are 9 slots for effects: FX1, FX2, AMP, NR, CAB, EQ, FX3, DLY and RVB.

For Wah, compressor, and OD/Dist. can only be used FX1 and FX2, while FX3 for modulation effects (Flanger, Chorus...). And that's a little problem, if you want to have Wah, Compressor and Distortion in same preset, you won't be able to. You must give up one of them. For example, you can put in FX1 – Wah, in FX2 – Compressor and use Hi-Gain Amp for distortion. So, it is possible to manage, but it would be ideal if there was at least one more slot or if FX3 could carry one of those effects. Changing the order of effects is possible. Just drag’n’drop them anywhere you want.

Ampero have 3 foot switches (FS) to change the preset and one CTRL that may control a feature of your choice. It doesn’t support stomp (manual) mode but what is good is that you can program foot switch combinations. For example, if you press FS1+FS2 at the same time - activate the effect that you want (for example, Chorus) and there is a possibility to program hold function of any foot switches, for example, if you hold FS2 for one second then it activates Delay. You can program CTRL foot switch for a solo boost or anything you want also. In other words, a device can be programmed in many combinations. If that is not enough, you can attach a MIDI foot controller and program it to do anything you want.

Sound quality is excellent and is a high-middle class. I would position this device as slightly better than Mooer GE200 and slightly weaker than Line 6 POD Go. The Amp and Cab modeling is very realistic and can be used without problems for direct recording and live performances also direct to mixer or PA. Just plug the device into anything and it will sound great. When a USB cable is connected to the computer, it works as a 24-bit sound interface, and device also supports custom Impulse Response/IR files.

Rhythm machine with 100 rhythms and looper with 120 seconds are excellent and will give you great pleasure for jamming. The looper can be set to be before all effects or can be after. For example, if is set to work in PRE-mode, then you can record a sequence and while loop play change effects, distortions, amplifiers, mics... to find the ideal sound. You don't have to play after each changed parameter, just change parameters in real time and listen sound from the looper. Very useful feature. The only complaint is that the looper cannot be controlled through software on the computer. The rhythm machine can but the looper cannot... It would be nice if Hotone add this in future software updates. When I'm in front of the computer, I want to do everything on the computer.

All in all, a device worth the attention. A well-rounded product where in a small package and affordable price you get everything you will ever need for the hi quality direct recording and live performance.
obsługa
właściwości
dźwięk
wykończenie
21
1
Zgłoś nadużycie

Zgłoś nadużycie

Youtube na ten temat