Do treści strony

Golden Age Audio Project COMP-3A Jr

4.6 na 5 gwiazdek z 14 ocen klientów

1-Channel Vintage-Style Compressor

  • Transformer-balanced input and output
  • Gain control with classic optocoupler
  • Controls for gain reduction and gain makeup
  • 7-digit LED display for gain reduction or output volume
  • Three switchable control times
  • Hardwire bypass
  • Line input: XLR and 6.3 mm jack
  • Line output: XLR and 6.3 mm jack
  • Link input for stereo operation with second COMP-3A Jr
  • Includes external power supply (24V AC)
  • Dimensions: 4.75" / 1 U
  • Produkt dostępny od Październik 2018
  • Numer artykułu 449708
  • Jednostka sprzedaży 1 szt.
  • Compressor Yes
  • Gate No
  • Peak Limiter Yes
  • 2-Channel Unit No
  • Attack/Release Adjustable No
Dostępny B-Stock od 1 333 zł
1 444 zł
Ceny z podatkiem VAT
Dostępny w magazynie
1

14 Oceny klientów

4.6 / 5

obsługa

właściwości

dźwięk

wykończenie

13 Opinie

R
Niestety, nie mogę pochwalić tego kompresora
RinoP 10.09.2019
Niefortunnie, zakupiony sprzęt nie spełnił moich oczekiwań w torze mikrofonowym do śledzenia wokalu. Urządzenie posiada moim zadaniem zbyt wysoki poziom własnych zakłóceń (słyszalne, delikatne "brumienie") i szumu - co bardzo przeszkadza przy nagraniach "na ciszy", nieprecyzyjną i mało efektywną przy wokalu sekcję ustawień, dość płaskie, pozbawione okrągłości brzmienie i brak efektu charakterystycznego dla urządzeń typu "vintage" zabarwienia; "kolorowania" ścieżki i owego pełnego, "piaszczystego" brzmienia środka. Do wokalu w mojej ocenie to się nie nadaje. Niestety, skandynawski producent nie prezentuje już tej jakości co kiedyś... Podobnie rzecz ma się z przedwzmacniaczami mikrofonowymi. Dużo ciekawiej wypada starszy i nieoferowany już jak zauważyłem kompresor COMP-54 MKII. Jeśli chodzi o COMP-3A - też go odesłałem. Jest dużo cichszy (praktycznie brak szumów własnych) ale bardzo przezroczysty brzmieniowo, wręcz "kastruje" nagranie z pewnego ciepła i okrągłości a także dynamiki.
ZA:
- teoretycznie posiada presety 3 kultowych preampów (A,B,C) z tamtych lat;
- solidne wykonanie, dość intuicyjna obsługa
PRZECIW:
- wygórowana cena w stosunku do oferowanej jakości brzmienia;
- wysoki poziom zakłóceń i szumów własnych;
- przezroczysty brzmieniowo, nieadekwatny do stylu "vintage" - brak koloryzacji;
- nieprecyzyjne, predefiniowane ustawienia - brak możliwości stosunkowo dyskretnej pracy przy zachowaniu pełnej dynamiki.
obsługa
właściwości
dźwięk
wykończenie
1
2
Zgłoś nadużycie

Zgłoś nadużycie

google translate gb
Wystąpił błąd. Proszę spróbować później.
GL
This is amazing!
Good Life Guy 01.08.2025
I got this because I wanted to have an opto compressor with a small format, mainly for compressing the lead vocals in mixes but also for mono instruments.

I particullarly enjoy the smooth character of the La2a plugins I have but wanted a hardware compressor, because they tend to sound even smoother and tend to give you more decibels of transparent gain reduction.

This thign totally blew me away, it is fast, really fast! So fast that it actually distorts on the fastest setting at high levels of gain reduction, but the distortion is brilliant.

I am currently mixing a very punky, rock track, with a very dynamically, inconsistent vocal and within seconds, I was able to even out the vocal and give it so much energy by using the fastest attack and release setting. I'm doing around 12 db of gain reduction at times and it sounds amazing and super even, yet full of life and in your face!

I also tested this on acoustic guitars and it shines at the slower settings while the fastest settings tends to distort the guitar a bit for the style of music I was working on, but again, super quick results, its super easy to emphasize the sustain of the guitars with just a few turns of the knobs.

Bare in mind like with most if not all hardware compressors, this unit starts compressing before it starts indicating it and I found for myself that staying on the VU meter for the output level tends to show me more accurately how much gain I am reducing, rather than setting the switch to GR. I find it easy to view the level before I start compressing and then notice the difference after I have applied gain reduction, and then just push the makeup gain up to reach close to unity gain.

I tested this on drums as well and was not super impressed, but I did not get it for drums anyway so I am very happy. It kind of does a 160ish trick but not exactly. It can be used at low to moderate gain reduction for percussive material but it depends so much on the tempo and style of music, so for now I will keep using other compressors for individual drums and groups.

In general, this compressor can be both fast and aggressive, kind of like an 1176, with beautiful transient response and excitement, but it can also be slow and smooth like an la2a without the added tube weight, even though it does seem to add a very nice color of its own as well.

If you are wondering if you need it, id say get it, its amazing! I was really wondering if I need yet another hardware compressor and decided to get it very spontaneously. Honestly, this thing does so much of its own thing that I cant get that character from any of the plugins or hardware I own and it is beautiful!
obsługa
właściwości
dźwięk
wykończenie
1
0
Zgłoś nadużycie

Zgłoś nadużycie

google translate gb
Wystąpił błąd. Proszę spróbować później.
DT
Very nice compressor!
DJ Ton 05.01.2021
Bought this compressor as I also do have a GAP pre73 jr and I wanted a good compressor without spending too much money.

I use this one for vocals and acoustic guitar right now (only tracking) and I have to say I'm really impressed with the sound!
It's a clear sounding compressor with some vintage character in it. Very easy to use and the timing knob (A-B-C) is a very nice feature with you just have to explore.

There are better ones but for the price you can't beat this one!
I just have a rather 'simple' home studio and I do some internet radio broadcasting where this comp really does a perfect job!
obsługa
właściwości
dźwięk
wykończenie
4
0
Zgłoś nadużycie

Zgłoś nadużycie

google translate de
Wystąpił błąd. Proszę spróbować później.
J
Absolute Überraschung
JSchlomo 11.05.2020
Ich hatte den großen Bruder Comp 3A schon mal zum Testen da, war super, mir allerdings etwas zu langsam als echten LA-3A Ersatz. Der kleine Jr hat nun drei verschiedene Time Constant Settings an Bord, von denen das erste den Original-Regelzeiten des LA-3A nahekommen soll. Und das tun sie auch. Sehr knackig, trotzdem smooth und unangestrengt, auch bei stärkerer Kompression. Ich habe zwei LA-3As, die im Vergleich schon etwas anders klingen, aber der Jr. klingt jetzt nicht schlechter, etwas anders halt. Nicht ganz so dick und etwas "nervöser".

Durch die drei Voreinstellungen ist das Ding erstaunlich flexibel. Der SC Highpass Filter ist leider fix und mir persönlich etwas zu hoch angesetzt, je nach Quelle aber trotzdem sinnvoll und auf jeden Fall eine weitere Option, die das Gerät flexibel macht.

Ich hatte den Jr. wirklich nur aus reinem Interesse bestellt und nichts erwartet, aber diese unscheinbare kleine schwarze Wundertüte ist geblieben und verrichtet seitdem neben wesentlich teureren Kompressoren fröhlich seinen Dienst auf Bässen oder Vocals.
Ganz ehrlich: Wer überlegt, in die HW-Welt einzusteigen oder noch einen guten Tracking-Compressor braucht, ohne viel Geld ausgeben zu können, wäre dumm, den Jr. nicht anzuchecken.
Das einzige kleine Minus für mich: Durch den Formfaktor ist die Front schon sehr eng und das Einstellen etwas fummelig. Durch die begrenzten Regelmöglichkeiten wird man da so viel aber auch nciht drehen und switchen, insofern kein großes Problem.

Ein Preis/Leistungsmonster. Wirklich.
obsługa
właściwości
dźwięk
wykończenie
9
2
Zgłoś nadużycie

Zgłoś nadużycie